09 Ogos, 2008

PTK3 DG44

Inilah Kumpulan PV1 yang diketuai oleh saya sepanjang Kursus PTK3 untuk DG44 yang diadakan pada 2 hingga 9 Ogos di Hotel Berjaya, Pulau Pinang. Walaupun saya adalah peserta yang termuda dalam kumpulan ini, tetapi tiada sebarang masalah dihadapi dan semua ahli memberikan kerjasama penuh dan sedia membantu rakan yang ada kekurangan, terutama semasa "public speaking".

Saya sendiri terasa agak tertekan kerana inilah pertama kali bercakap dalam Bahasa Inggeris di khalayak ramai. Walau bagaimanapun, sokongan rakan-rakan terutama Cikgu Shaharudin, Cikgu Rohani, Cikgu Ibrahim dan kesemua ahli yang memberi galakan dan dorongan membantu saya menghabiskan ucapan sehingga masa yang ditetapkan.

Untuk pembentangan kerja individu pula, kumpulan ini mendapat pujian kerana membantu rakan memastikan "power point" sedia untuk digunakan dan pembentang hanya perlu bersedia untuk berucap di hadapan penilai. Inilah kerjasama untuk sama-sama menikmati kejayaan. Tiada siapa yang mementingkan diri dan sikap ini amat baik untuk diteruskan untuk penambahbaikan kemajuan diri dan perkhidmatan.

1 ulasan:

Julak berkata...

Semoga Guru_Cikgu dapat keputusan cemerlang dalam PTK3. Jangan lupa buat kenduri kesyukuran.