30 Disember, 2009

Ada Yang Kena Potong Jari..............

Pelik tak tajuk ini....... Pelik......... Tapi itulah yang akan terjadi.

Bukan saya minta, tapi mereka yang sudi berjanji.

Hujung Oktober 2009, borang pertukaran antara daerah dihebahkan oleh kerani sekolah. Saya antara yang mengambil dan mengisi borang tersebut.

"Kubang Pasu, Kedah.................... Kalau hang dapat pindah, aku potong jari.........."

Memang diakui, Kubang Pasu antara daerah yang sukar menerima penempatan guru masuk. Manakah tidak.......Di sini berhimpun segala mak nenek pusat pengajian, sebutlah apa sahaja institusi dari universiti sampai ke pusat latihan dan kem tentera darat dan udara. Jadi suami atau isteri mereka ramai yang bertugas di daerah ini.

Hari ini saya dapat memo pertukaran dari Kota Setar ke Kubang Pasu...........

Padan muka kau.... Potonglah jari sendiri. Saya tak sanggup melihat jari kawan kudung...............


2 ulasan:

pak long berkata...

salam...
nah ham...maka pagat pang jeriji..
apapun moga ceria selalu..

Badboyz berkata...

tahniah cikgu... selamat bertugas di tempat baru.. saya pun dapat berpindah ke kedah tahun ni.